¨Není to moc dlouhá doba?
Jana
Dobrý večer,chtěla bych Vás poprosit o radu:moje dcera ,,brala "několik měsíců pervitin a po mém neustálém dotírání co se s ní děje přiznala,že bere drogy.Chtěla a chce pomoct,chodí k psychologovi, nejdříve si ji pozval po měsíci a nyní ji objednal až za pět týdnů.Sám mě upozornil,že to bude dlouhá a těžká cesta,ví jak na tom dcera je,že ztratila smysl života,ničím se nedokáže zabavit.Proto je mi opravdu divné,že jsou jednotlivé časové úseky návštěv tak dlouhé.Je to prosím Vás běžná praxe u ambulantní péče?Ničí mě pohled na dcerku v depresích...Děkuji za opověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy a pochybnosti. Takové prodlevy nejsou neobyklé v ambulantní psychologické nebo psychiatrické péči, ale nejsou úplně na místě v případě Vaší dcery. Byly by v pořádku, pokud by dcera za sebou již měla napříkald nějakou krátkodobou pobytovou léčbu. Ale v situaci, kdy by takovéto návštěvy měly být tou léčbou, tak to úplně v pořádku není. Nemyslím ale, že by to bylo přímo pochybení ze strany psychologa, nejspíš není specializovaný přímo na problém závislostí a při práci s jinou klientelou může být taková frekvence návštěv dostatečná. Pro dceru by bylo ideální docházet do nějakého zařízení jednou i vícekrát týdně - jednak aby měla potřebnou podporu a jednak kontrolu... jistě víte, o čem mluvím. Také by možná nebylo od věci, pokud byste i Vy mohla využít nějaké poradenství určené rodičům dětí, které mají zkušenosti s drogami, popř. mohla využít nabídky rodinného poradenství, kde byste byla přítomna Vy, dcera i případně další členové rodiny (rodinná terapie nebo poradenství bývají často součástí léčby). Nevím bohužel odkud jste, takže je možné, že ve vašem regionu nebude potřebná péče úplně snadno dostupná. Napište, odkud jste a já bych se Vám pokusila najít nějaké vhodnější zařízení nebo někoho z kolegů. Zatím přeji hodně štěstí.