srpen22
děkuji za odpověď,ptát jsme se byli jak dostat neteř do léčebny,právě tam nám řekli že nejsou místa a že musí souhlasit s léčením.rodiče se snaží.jinak neteř se stále nevrátila.přez soud to ale dlouho trvá než jí někam umístí.chtěla bych rychlou akci než něco vyvede.dokonce už vyhrožuje sebevraždou.její otec je posmrti díky sebevraždě.Netuším jestli to myslí vážně nebo tím vidírá rodiče.jak s tím máme naložit?děkuji

Odpověděl:
Dobrý den, obávám se, že nějaká "rychlá akce", která by vaši situaci vyřešila, není úplně reálná. Proto bych si dovolila zopakovat to, co jsem psala již s kolegyní JUDr. Svatošovou v minulé odpovědi. Bylo by vhodné, aby rodiče praktickou stránku situace řešili v součinnosti s orgánem sociálně-právní ochrany dětí na příslušném obecním úřadě. To, jak se k dceři chovat, jak reagovat na její vyhrožování a problematické chování vůbec, jak se ji pokusit motivovat k dobrovolné léčbě, by bylo vhodné konzultovat osobně v některém ze zařízení, které poskytuje poradenství a pomoc rodinám závislých. K řešení takto složitých a obsáhlých problémů je třeba osobního kontaktu, internetové poradenství má přec jen své limity. Pokud byste potřebovali kontakt na odborné zařízení, které se zabývá poradenstvím pro rodiny závislých, dejte vědět region a my vám zkusíme někoho doporučit.