Alf
Dobry vecer..Dekji za odpoved.Nastal dalsi problem(to snad nikdy neskonci)...Nejak jsem si prestala rozumet s rodici.Mama se totiz dozvedela ze obcas hulim.Nejdriv mi rekla,ze me nebude drzet doma,ze pry se stejne zhulim az budu mit prilezitost.Jenomze najednou asi zmenila nazor a nemuzu temer na krok.Kdyz je nastvana,rve ze sem fetak.Povidala sem ji ze potrebuju mezi lidi a ze nechci byt takhle odriznuta,ze uz takhle mam o dost min kamosu nez drive.Ona zase jecela,ze sou pro me vsichni malo ze si myslim ze sem neco vic nez normalni clovek kterej nefetuje.Snazim se chovat v pohode abych mohla chodit ven,ale PREJ to nestaci.Furt posloucham jak sem vyhulena.Uz me to fakt stve.Ted sem docela dlouho nmela ani jedno blby brko jen aby byl klid.Sem akorat furt zavrena v pokoji a posloucham jak se mam ucit a jaka sem strasna.Pridemi ze uz se s ni na nicem neda domluvit.Ze skoly musim hnedka domu.Navstevovat me muze mozna tak jen muj pritel a ma nejlepsi kamoska.Mam z toho fakt depky.Pak se vsichni divi jak mam blbou naladu.Mam ty debilni pocity ze sem sama,jeste aby ne.Kdo by se necitil sam zalezlej doma s radiem,ucebnicema,stetcema,s potkanem a s kralikem.V sobotu je v nasem meste jedne akce na kterou se se tesila jak maly dite,stejne pudu mozna tak na zahradu hrabat listi.Budu sedet doma a uzirat se.Uz se na to vazne tesim..To je kazdej vykend.Uz toho mam plny kecky,uz se nechci o neco snszit kdyz to nikam nevede.Nemam uz chut s nima neco resit.Pernik sem nemela hoooodne dlouho..no ale pro maminku uz budu asi naveky veku fetak.Takhle to nikdy nebude ok.Nejradsi bych to tady zabalila jenomze na to nemam dostatek odvahy.Taky mi vyhrozuje(prej me jen varuje)ze jestli se nesrovnam ve skole tak mi prestanou od pololeti platit skolu a pudu nekam makat.Pritom se nak spatne neucim.Nepropadam..No obcas se mi nechce kreslit ukoly ale to je snad normalni ze se obcas nechce,nebo ne?Ja uz nevim!!!!!Pomoooooct!!!!!!

Odpověděl:
Dobrý den, je mi líto, že to takhle u Vás pokračuje. Zdá se, že Vaše máma se obává Vašeho kouření marihuany. Berte to tak, že je to pro ni droga jako každá jiná. Chápu, že je k naštvání, že i když pervitin už nebere a pro klid ani nekouříte marihuanu , přesto posloucháte, že jste feťačka a máte takové domácí vězení. Víte, často to trvá dlouho, než se vztahy s rodiči urovnají. Nepsala jste, jak prožívali Vaše braní pervitinu, ale pokud tam byly nějaké problémy, je jasné, že si důvěru budete muset budovat znova. A jak jsem psal, někdy to trvá. Nedá se to uspěchat. Znovu bych Vám rád doporučil, abyste toto všechno probrala s Vaším psychologem. Hovořte s ním o tom, co právě prožíváte. Dovedu si i představit, že pokud se s ním dohodnete, bylo by možné někdy přizvat mámu a promluvit si společně. Někdy rodiče berou snadněji informace od odborníka, který je nezávislý, než od svých dětí. Určitě bych to být Vámi zkusil! Víc takhle na dálku, přes internet, ani udělat nemůžu. A opakuji ještě doporučení z minulé odpovědi. Pokud Vám to z nějakého důvodu s Vaším psychologem nejde, zkuste najít nějakého jiného. S tím Vám pomoct můžeme tak, že Vám vyhledáme ve Vašem okolí nějaké odporné pracoviště. Pokud se budete schopná vzdát marihuany a alkoholu, dalo by se určitě uvažovat i o nějakém ambulantním programu, doléčování. Zdravím a držím palce! Štěpán Veis