určení drogy
Sivka
Dobrý den, můj bratr bere drogy ,ale nechce nám říct jáké.Jeho chování mě děsí.Když jde spát tak sebou strašně hází propíná celé tělo, vykřikuje a vydává zvuky jak zvířecí skřeky.Prosím dá se podle těchto příznaků určit jakou drogu užívá? Může být pro nás nebezpečný?Dříve bral pervitin teď ,ale byl půl roku naprosto čistý.Někdy mám pocit ,že se zbláznil má tupý výraz v očích a vůbec nechápe realitu.Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, podle uvedeného popisu nedokážu říct, o jaké drogy by mohlo jít. Napadá mě spousta variant, ale pochybuji, že takhle přes internet to budu schopná říct s jistotou. Jen pro příklad: Užívání pervitinu (i jiných drog) může spustit psychicou poruchu, která se může podobně tomu, jak popisujete. Stavy, které popisujete tak trochu připomínají intoxikaci halucinogeny (např. lysohlávky, LSD apod.) Lidé, kteří vysadí heroin s sebou často začnou "házet", když účinek heroinu končí a když nastupují abstinenční příznaky. Nejspíš bych potřebovala, abyste popsala bratrovo chování podrobněji, i za bdělého stavu, případně napsala víc o tom, jak to vypadá, když "nechápe realitu", a jak to vypadalo dřív, tedy zaměřila se na změny. Navíc mi z dotazu není zcela jasné, jak víte, že nyní drogy bere. Přiznal Vám to? Píšete, že bratr už půl roku drogy neužívá, má za sebou léčbu? A jestli ano, kontaktovala jste tamější odborníky? Jak uvedené stavy vysvětluje bratr? S pozdravem, Gabriela Koryntová.