Jsem opravdu závislák?
Jája
Dobrý den, před půl rokem jsem přestala užívat drogy - pervitin /poprvé jsem ho vzala již na základce v 15 letech a od té doby i s půlročními přestávkami asi 7 let/, v součastnosti jsem zpátky u rodičů a tak problémy nebrat drogy nemám. Hlavní problém je v tom zařadit se do normálního života bez těchto podpůrných prostředků. Nechci se již vrátit k životu před tím ..., ale nevím jak dál. Nedokážu posoudit zda tento problém zvládnu sama a nebo mám vyhledat odbornou pomoc . O tomto problému ví máma, ale neví jak pomoc, proto se na Vás obracím. Děkuji za odpověď Jája

Odpověděl:
Dobrý den Jájo, dobře, že píšete. A hlavně je dobré, že se Vám podařilo pervitin přestat brát. Půl roku abstinence je už docela dlouhá doba. Zvlášť po sedmi letech užívání. Vaše myšlenky směřují správným směrem. Můžu Vám jen potvrdit, že za pomoci odborníků zvládnete to "zařazení do normálního života bez těch podpůrných prostředků" - jak jste hezky napsala - snadněji a dovolím si tvrdit, že i s lepším výsledkem. Nejlepší by bylo obrátit se na nějaké ambulantní doléčovací centrum ve Vašem okolí. Doléčovací centra - a celý proces doléčování - se zabývá přesně tím "zařazením se", o kterém píšete. Je dobré, že jste zpátky u rodičů, máte zázemí a Vaše máma o problému ví - to všechno jsou velké plusy. Dejte vědět z jakého jste regionu a my Vám doporučíme nejbližší doléčovací centrum. Mějte se hezky a vydržte, máte dobře nakročeno! Štěpán Veis