alkohol
martin
Dobrý den, mám na vás prosbu o radu, matka hodně pije, začalo to tak, že sem tak si s otcem vypili víno, množství spotřebovaného alkoholu stoupalo a ted už tak půl roku matka pořád jenom pije, jak vstane hned si jde koupit piva, uvaří oběd, jde spát, hned jak vstane tak si otevře vino, znám ji více než opilou, nevím co mám dělat, jak se k ní mám chovat, mám ji nadávat že pořád pije at s tím něco dělá a být přísný nebo mám mít mírumilovný přístup ? Názor že je alkoholik samozřejmě ona odmítá. Nevím jak se k ní mám chovat aby se to zlepšilo, předem děkuji za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste v obtížné situaci. Bohužel se těžko poskytuje nějaký konkrétní návod, jak se přesně v dané situaci zachovat, takto přes internet. Určitě není dobré matčino chování přehlížet a tvářit se, že problém neexistuje ani není konstruktivní jí nadávat, vyčítat jí to a říkat jí, ať s tím něco dělá. To totiž, jak je z Vašeho popisu vidět, nezabírá. Matka si problém nechce připustit, natož s ním něco dělat, pokud s ní komunikujete tímto způsobem. Možná tuší, že má problém, ale neví, co by s tím měla dělat. Nevím, jestli Vy máte představu, co by s tím měla dělat. Ano, pochopitelně, přestat pít - ale to není záležitost, která se dá vyřešit mávnutím kouzelného proutku. Obvykle to znamená spíš dlouhodobý proces a někdy pomoc odborníků. Napadá mě, že by možná nebylo od věci, abyste Vy zkusil kontaktovat někoho z odborníků osobně a situaci s ním probral - pomohlo by Vám to se v tom lépe zorientovat, ujasnit si, jaký zvolit postup, zjistit, jaké jsou případně možnosti léčby a také byste získal potřebnou podporu. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohl obrátit (resp. případně i Vaše matka). Zatím přeji hodně štěstí.