Problém-pro pana Veise
Mamka
Dobrý den, 1. chtěla bych se ještě zeptat, jak působí THC obsažené v trávě na plíce? Syn příšerně kašle - kašel přechází až k dávení. Může to být způsobené kouřením trávy? Byl odeslán na plicní. Ale přece tam napůjde, aby se dozvěděl, že má přestat kouřit. 2. Syn taky někdy zvrací. Dočetla jsem se, že to může způsobit užívání halucinogenních látek. Může tedy i kouření trávy mít na to vliv? 3. Někdy slyším syna, jak mluví polohlasem sám se sebou. Je to také možné z té trávy? Děkuji za odpověď. Pěkný den. Mamka

Odpověděl:
Dobrý den, pokusím se ještě odpovědět na tyto tři dotazy. Předem jen upozorňuji, že vše co popisujete se dá takto na dálku jen těžko hodnotit a může mít mnoho různých příčin. Takže: co se týče účinku THC na plíce. Kouření marihuany samozřejmě není dobré na plíce, jako kouření jakéhokoli "materiálu". Kašel může být způsobený jak kouřením marihuany, tabáku, tak také aktuální nemocností plic. Těžko říct. Nejlepší by bylo Vámi zmíněné lékařské vyšetření. To už je ale na zodpovědnosti Vašeho syna. K dotazu o zvracení - nevím o přímé spojitosti mezi užíváním halucinogenů a zvracením. Zvracení může vyvolat požití jakékoli z drog. U vašeho syna se může například jednat o konzumaci alkoholu a marihuany společně, kdy se může zvýšit náchylnost k nevolnosti a zvracení. A co se týče polohlasné samomluvy. Těžko říct. Já sám také někdy, když jsem zabraný do nějaké práce, mluvím se sebou. Tříbí mi to myšlenky. Samozřejmě pokud se jedná o dlouhé epizody samomluvy, které si jedinec neuvědomuje, nebo je není schopen ovládat, můžou být známkou nějakého psychického onemocnění, intoxikace drogou a podobně. Opět bych tomu ale nepřikládal nějaký dramatický důraz. S největší pravděpodobností, je to součástí běžného chování Vašeho syna, když užije marihuanu. Jak jsem ale psal v úvodu - těžko soudit na dálku. Stačí Vám to takhle? Mějte se a držím Vám palce! Štěpán Veis