dotaz
zdenda
Zdravim Mam pomerne bohatou zkusenost s ruznymi typy navykovych latek. Patri sem: inhalace benzinu ( par desitek pripadu ) uzivani Lysohlavek ( max. 10 pripadu ) dlouhodobe uzivani mariuhany a alkoholu ( cca rok pravidelne, temer denne) Nevim, zda-li je to subjektivni pocit, castecne urcite, ale projevilo se to na mych intelektualnich schopnostech. Dale jsem mel vzdy problemy s depresemi, ambulatne jsem se i lecil. Avsak relativne bez uspechu. Muj dotaz smeruje k tomu, co mohu udelat, aby se mi "vratilo" to, co jsem ztratil....Se vsema tema nesmyslama jsem uz sekl, doufam, ze tentokrat naporad...Je mi 21 let Pomohou pripravky jako je GINGO BILOBA, SPEED 8, trenovani mozku ? V nejake studii cinskeho lekare jsem cetl, ze se neurony v mozku obnovuji...avsak co je "katalyzatorem" k regeneraci jsem se nedocetl...Muze byt muj mozek uz natrvalo poskozeny ? Dekuji za jakoukoli radu, ci podporu

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, z toho výčtu, který píšete, mají nejhorší vliv na mozek alkohol a benzín. Bohužel, to co jste si jimi zničil, už se neobnoví. Ale rozhodně se dá hodně zlepšit např. soustředění, krátkodobá paměť atp., tedy to, co také dočasně narušují halucinogeny, včetně marihuany. Speed 8 na takové funkce nemá vliv, je to spíš legální stimulant organismu, jen chvilkový. Gingko biloba se myslím v podobných případech poměrně osvědčuje, musíte ho brát ale dlouhodobě, nečekejte zázraky za týden. A nejvíc ze všeho Vám prospěje, když se už opravdu vyhnete jakýmkoli psychoaktivním látkám. Můžete také zkusit "trénovat" víc mozek, např. různými hlavolamy, učením jazyků apod. Zdá se to zvláštní, ale mívá to docela efekt.