Problém-Pro p.Veise
Mamka
Dobrý den, moc Vám děkuji za obsáhlou a rychlou odpověď. Máte pravdu, že v našem případě už asi jiné řešení nenajde, než to, že by si syn měl jít vlatní cestou, mimo náš domov. Je to vlatně to, co mně už delší dobu tvrdí můj manžel. Já jsem se s tím ale stále nemohla srovnat, ale teď už si to uvědomuju taky, ale mám z toho strach. V noci nespím, je mně zle od žaludku, nemůžu se pořádně na nic soustředit. Cítím se jako bych to byla já, která dělá něco špatně.. Vůbec zatím nevím, jakým způsobem, jakou formou sdělit synovi, že by si měl jít svou vlastní cestou, když nehodlá na svém způsobu života nic měnit. Nevím jestli by měl odejít okamžitě, nebo mu dát ještě nějaký čas na hledání jiného bydlení. /Může se taky stát, že to nebude vůbec řešit a čas poběží bez změny stále dál/. Určitě se mně taky honí hlavou kam se vrtne, když na podnájem nemá peníze atd. Sám, jak jste tak vzletně nazval, to "vyslání" , že nemusí být vždycky úplně jednoduchá věc, tak to bych určitě potřebovala probrat nějak podrobněji, jednotlivé kroky a postup. Nechtěla bych abychom postupovali nějak špatně. Nemáme v tomhle vůbec žadné zkušenosti, nikdy jsme nic podobného nepotřebovali řešit. Vím, že se musíme připravit i na citové vydírání, protože to na nás zkouší dost často. A moc dobře ví, že mě tím vždycky na nějakou dobu úplně rozhodí. Určitě bychom potřebovali pomoc odborníků. Taky by mě zajímalo, jestli existuje nějaká poradna, nebo skupinové sezení pro rodiče závislých, kde by se jim pomohlo vyrovnat se s danou situací. Jsme z Olomouce. Ještě jednou za všechno moc děkuji. Zdraví! Mamka

Odpověděl:
Dobrý den, jsem rád, že píšete. Můžu to jen shrnout, že je opravdu čas jednat a Vy sama moc dobře víte, co všechno Vás asi čeká. Odborná pomoc je zcela na místě. Jistě Vám poradí jak dál pokračovat ve vztahu k synovi. Musím Vám napsat ještě jednu věc. Ze všeho co jste napsala je cítit, že už velmi dlouhou dobu žijete ve stresu a starostech. To se jistě podepisuje na kvalitě Vašeho života. Zamyslel bych se proto také, jestli by nebylo dobré věnovat trochu té "pomoci od odborníků" přímo sobě. Pokud se rozhodnete jednat a syna vyslat do světa, budete potřebovat hodně sil. Kontakt například s nějakým psychologem, psychiatrem, kterého hlavní náplní byste byla Vy a ne Váš syn, by Vám určitě pomohl. Co se týče kontaktu, předávám Vám spojení na olomoucké Kontaktní centrum občanského sdružení Podané ruce (www.podaneruce.cz), kde poskytují mimo jiné poradenství pro rodiče. Individuální schůzky jsou možné po předchozí domluvě (po-pá), kontaktujte Mgr.Hrubého +420 777 916 266. Objednejte se, sama nebo s manželem, a popište vše tak jak jste to psala nám do poradny. Mějte se, držím Vám palce. Vytrvejte! Štěpán Veis