Prosim o radu, alkohol je ten problem.
manzelka
Dobry den. Dostala jsem odvahu se zeptat na radu co mam delat pro zachranu meho manzelstvi,ktere se momentalne rozpada. Manzeluv problem je alkohol, myslim,ze neni alkoholik,protoze nepije normalne i kdyz doma mame jakykoliv alkohol, pouze pri ruznych akcich, protoze zatim nemame deti a mame 29 let, obcast nejak ta spolecenska akce se nam nevyhne, i kdyz ja se snazim cemukoliv vyhnout jak muzu, protoze se stydim za jeho chovani. Vzdy se opije tak,ze mi ho musi nekdo pomoct nalozit do auta. Dalsi den si nic nepamatuje, nejedna se jen o kratkodobe okna,ale on si treba nepamatuje od urciteho momentu nic. Myslim si ze ma spis psychicke problemy nez problemy alkoholickeho razeni. Vzdy je velice neprijemny, vulgarni, cimz me samozrejme dostava do velice trapnych situaci. Proto nevim co mam delat, myslim si ze jsem dost mlada, na to abych se do konce zivota stranila spolecnosti a vymyslela vzdy nejaky nahradni program jen proto abychom se nemuseli zucastnit.Manzel byl uz i dokonce na sezeni alkoholiku,ale neuspesne, protoze prave tam zjistil, ze se mezi alkoholiky nemuze radit, ze jsou to lide,kteri nevydrzi par dni bez alkoholu. Pro nej to neni problem nedat si vecer pivo nebo sklenku vina, problem je jak najit miru aby se napil jen do stavu dobre nalady,vzdy kdyz jsme nekde, tak je mu tak dobre, ze pokracuje..on kdyz pije tak jak se rika "do mrtva". Nema zadny limit. Prosim Vas o radu,velice mi zalezi na mem nanzelstvi,protoze jen tohle je nas problem,ale dost zasadni. Dekuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, vím, že je to těžké vydržet takové problémy, ale zkuste tomu dát ještě šanci, pokud Vám na manželství záleží. Jestli už se objednal k psychologovi, je vidět, že chce také něco změnit. To, že nepije denně, neznamená, že není alkoholik. Alkoholismus může mít mnoho podob, a jednou z nich je i nezdrženlivé občasné pití. Rozhodně s tím tedy má problém, ale asi tím opravdu řeší nějaké jiné potíže. A s tím by mu mohl psycholog pomoci. Pokud nechcete jen pasivně čekat, až se něco zlepší, zkuste si pro sebe také najít nějakou odbornou péči. Budete tak mít možnost popovídat si o svých trápeních, o tom, co všechno s manželem zažíváte. Určitě si takovou péči také zasloužíte.