Mochomůrka červená vs. muškátoví oříšek
Tertulius
Chtěl bych se zeptat jaké jsou hlavní rozdíly Myristicia frags (muškátového oříšku) a amanity muscariny (mochomůrky červené). Vím, že uvedená kouzelná houbička a oříšek jsou halucinogeny a vím co od halucinopgenů čekat. Ale chci se zeptat, jestli více poškozuje játra, orgány... muškátoví oříšek nebo muchomůrka červená a jaký mají rozdíly působení na psychiku. Muškátoví oříšek už jsem zkoušel a to podivuhodně už 8x bez problémů a 4 měsíce ho neberu a nikdy nemám problém na něj nemyslet není to vůbec těžký. Zato muchomůrku se teprve připravuji zkonzumovat. Děkuju moc za odpovědi...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podrobné informace ohledně působení obou typů drog najdete například na www.biotox.cz (Encyklopedie rostlinných drog) - tedy jak účinků na psychiku i tak i zdravotních důsledků jejich užití. Krom toho, že muchomůrka i muškátový oříšek mají halucinogenní účinky, tak jsou potenciálně (smrtelně) jedovaté, takže bych doporučovala nejvyšší opatrnost, pokud máte skutečně potřebu ve svých experimentech pokračovat. Pokud vládnete angličtinou, tak najdete velmi detailní info na www.erowid.com v příslušných sekcích (hledání bude nejlepší podle latinského názvu). Halucinogeny vyvolávají jiný druh psychických potíží, než je silná psychická závislost, jejímiž příznaky by mohly být nutkavé přemýšlení o droze a nutkání si ji vzít. To, že nemáte problém na drogu nemyslet a že jste neměl při opakované intoxikaci potíže, neznamená, že problémy nemohou v budoucnu přijít - mohlo by pak jít jak o nepříjemnou intoxikaci (bad trip) a/nebo přetrvávající psychické potíže i po odeznění intoxikace (psychotické stavy, úzkosti). Halucinogeny jsou v tomto ohledu nevyzpytatelné. Když byste nenašel potřebné info na výše uvedených odkazech, tak se kdyžtak dozeptejte na konkrétní informace, pokusím se je v nějakých odborných textech vyhledat.