drogy
joda9
Prosím poradte mi co mám dělat syn je závislí na drogách už si píchá.Sám se rozhodl se léčit ale tam nevydržel ani 4 hod.Při návratu domů mně začal napadat a vyhrožovat.Dostala jsem z něho strach.Mám ještě mladšího syna který je s ním v jedné místnosti tak přeci se nebude na to dívat jak to před ním bere.Do práce nechodí ani zájem žádný nemá. Už se to nedalo vydržet tak jsem ho vyhodila.Tři týdny je na ulici nevím zda jsem udělala dobře

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že jste v dané situaci udělala to, co bylo potřeba, zvláště s ohledem na vašeho mladšího syna. Ale rozumím tomu, že to pro vás bylo velice těžké a nepříjemné rozhodnutí a teď vás trápí pochybnosti. Nicméně pokud syn v léčbě nevydržel a svůj problém odmítá nějak řešit a navíc je agresivní, bude pro něj ztráta zázemí signálem, že s drogama není jen zábava, ale že mají také závažné negativní dopady. Zkuste se nyní svého rozhodnutí držet a stanovte si jasné podmínky, za kterých se syn bude moci vrátit - např. nebude si drogu aplikovat doma, nebude agresivní, začne pracovat a přispívat na domácnost, bude docházet alespoň do ambulantního léčebného programu ap. Stanovit si tyto podmínky a držet se jich a celkově tuto náročnou situaci ustát bývá velice těžké. Proto bych vám doporučila kontaktovat některé z odborných zařízení, které poskytují pomoc a poradenství rodičům a blízkým závislých. Získala byste potřebnou oporu a určitě by se vám to zvládalo lépe. Když tak napište region a my vám můžeme zkusit někoho doporučit. Přeji hodně sil.