heroin
muj pritel bere heroinuz 10let myslite ze stim prestane ja jsem to nikdy neskusila tak nevim on my tvrdi ze to nejde.bere dene tak asi za 1000.chtela bych aby stim prestal muzete my nak poradit.chodim snim uz 8let a uz toho mam plne zuby.je moznost jit snim do lecebny i presto ze neberu.dekuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Přestat s heroinem jde i po deseti letech užívání. Ale obávám se, že nikoli bez odborné pomoci - tedy musel by absolovovat nějakou léčbu, sám to po tolika letech s největší pravděpodobností nebude schopen zvládnout. Otázkou je, zda on s tím přestat chce. Pokud nepřestal ani po osmi letech, co spolu chodíte, i když ví, že Vy drogy neberete a že Vám to vadí, obávám se, že není mnoho šancí na to, že bude chtít přestat s ohledem na Váš partnerský vztah zrovna teď. Pokud by se rozhodl nastoupit do léčby, můžete ho v tom podpořit. Ovšem rozhodně není možné, abyste léčbu absolvovala s ním. Vy nejste závislá na drogách, na heroinu je závislý Váš přítel. A ten musí do abstinence od drog vložit nějaké úsilí, pokud chce přestat. Napadá mě, že strávit osm let s člověkem, který bere heroin, není úplně obvyklé a říkám si, co Vám ten vztah dává a proč s přítelem jste. Nedokážu si moc představit, že v takovém vztahu fungují věci jako vzájemný respekt a důvěra. Možná, že by Vám pomohlo, pokud byste si o tom, jak to ve Vašem vztahu s přítelem vypadá, jak s ním komunikovat ohledně případné léčby a jaké jsou možnosti, nechtěla s někým z odborníků popovídat. Pokud přítel odbornou pomoc odmítá, zkuste jí využít alespoň Vy. Získáte potřebné informace a také podporu a pomůže Vám to se v té situaci lépe zorientovat. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit.