Drogová závislost
Husky
Kouřím marihuanu a nevím jak přestat. Občas na ní mám prostě chuť. Bojím se toho, že jsem závislý. Mé přítelkyni to velice vadí, tak do této chvíle jsem se to snažil skrývat, což samozřejmě nešlo. Největší problém je, že bydlím s bratrem, který kouří také. A to pak docela nutí si dát. Prosím poraďte mi, co mám dělat. Bojím se toho, že se kvůli tomu se mnou přítelkyně rozejde. Prosím napište co nejdříve.

Odpověděl:
Dobrý den, přestat kouřit marihuanu není zase taková legrace. Chutě na ní mohou být opravdu veliké, zvlášť když ve vašem nejbližším okolí - u Vás přímo v rodině - někdo trávu kouří. Zkrátka psychická závislost na ní může být silná. Asi Vás nepotěším, ale budete se muset rozhodnout, co je pro Vás cennější. Je to marihuana, nebo vztah s Vaší přítelkyní? Je to velmi jednoduchá otázka. Zamyslete se, proč trávu kouříte a proč jí kouřit nechcete. Postavte si tyto dvě strany proti sobě a zamyslete se nad tím. Co Vám dává víc? Pokud se rozhodnete s trávou přestat, je dobré se rozhodnout "opravdu". Zkusit si najít něco, co Vám trávu nahradí ve vašem životě. Dá se také dohodnout s bratrem, že nebude kouřit před Vámi, nebo u Vás doma. Udělat si pravidla, třeba si je i sepsat na papír a poctivě je dodržovat. A když se to nepodaří, nevzdávat to a třeba se i obrátit na odbornou pomoc. Věci se nemusí dařit na poprvé... Stačí Vám to takhle? Zdravím a držím palce