Kožní defekt
Dra
Mám dotaz, můj přítel bere drogy a tedka se mu na jedné ruce udělal kožní defekt, je to takové zarudlé červené kolečko a přez to má nataženou jakoby starou odumřelou kůži z které se udělá tzv. strup a pořád se mu to zvětšuje. Dělá se mu to už i o místo dál. Má to už asi 3týdny a pořád se to nelepší. Jelikož nechce k doktorovi co stím má udělat a co to vůbec je?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nedokážu takto přes internet diagnostikovat, o co by se mohlo jednat. Pokud přítel bere drogy injekčně, mohlo by se jednat o absces - to by pak bylo ohraničeńé hnisavé ložisko, na povrchu zarudlé, obvykle bolestivé, horké, později zatvrdlé. Což je potenciálně závažná věc a s ošetřením by se nemělo moc čekat, jinak se infekce může rozšířit a může dojít k zánětu v celé ruce, potažmo v celém organismu... a to už se pak léčí těžko. Může jít ale také o nějaké infekční onemocnění, které se projevuje kožními defekty... těžko říct. Na www.extc.cz, rubrika Zdraví / Průvodce bezpečným braním najdete ke stažení brožurku, kde najdete nějaké podrobnější informace, které by Vám mohly pomoci. Chápu, že Váš přítel nechce k doktorovi, ale v některých případech je to otázkou přežití. Napadá mě ale ještě varianta, kterou by mohl vyzkoušet předtím, a to je navštívit kontaktní centrum pro uživatele drog ve Vašem regionu - tam poskytují základní ošetření v takovýchto případech a dokázali by mu poradit, co dál. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla poskytnout kontakt na takové zařízení, popř. i na lékaře, který by se nepozastavoval nad tím, že přítel bere drogy... Zatím přeji hodně štěstí.