relaps
petraaa
dobrý den už tři měsíce neberu pervitin,ale dneska jsem si dala. A ted mě to děsně štve a uplně se nenávidim a říkám si,že jsem nula. A to fakt sem. Protože jsem ani nezažila nic moc přijemnýho. Jsem nervozní,že se to zase provalí a nejenom z toho. prostě nechápu PROČ!!! jsem to zas chtěla,když už jsem byla docela v pohodě. Ach jo jsem kráva. Přitom už mi bylo fajn. Hmmm ani nevim proč píšu a co čekám ,že mi napíšete. Snad doufám že mi řeknete,že jsem pitomá a že se tim nic uplně nezníčilo. Ale tak to asi není,co??? Bude to všechno zase od začátku. Zase ty stavy a tak? Jéžiš já jsem ale blbka!!!! Omlouvám se za ty slova ale nic slušnějšího na to říct nejde. Děkuji předem za jakoukoli odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že to pro Vás musí být teď dost složité a že cítíte, že jste se v sobě zklamala. Ale rozhodně Vás nebudu podporovat v sebeobviňování a lítosti, která nic nevyřeší. Skutečně není nic ztracené, máte za sebou tři měsíce abstinence a měla jste jeden relaps. Neznamená to, že máte všechno zahodit a začít znovu brát, protože jste stejně všechno zničila. Znamená to, že jste na sebe nebyla dost opatrná a dostala jste se do rizikové situace, kterou jste možná podcenila a kterou jste nezvládla. Zkuste přijít na to, co k tomu vedlo a využít to jako zkušenost, jako cestu k tomu, jak se rizikovým situacím a potažmo relapsu příště vyhnout. To, že to nebyl dobrý nápad, to už teď víte. Nakonec jste si to pochopitelně ani neužila. Nemá smysl si teď za to nadávat. Zkuste to vzít z té druhé strany. Relaps je sice blbá věc, ale čas od času se lidem, kteří abstinují přihodí. Jen to musíte využít a ne se tím nechat strhnout zpátky. Věřím, že se Vám to podaří. Nevím, zda abstinujete sama nebo po léčbě a zda jste někdy využila nějakou odbornou pomoc. Pokud ne, zkuste o tom přemýšlet. Mám na mysli možnost nějaké ambulantní péče, kam byste mohla čas od času zajít a mohla si o svých problémech, chutích na drogy, starostech a úzkostech popovídat. Kdyžtak napište, odkud jste a já Vám můžu najít kontakt na někoho z kolgů ve vašem regionu. Zatím přeji hodně štěstí.