Mirka
Dobrý den! Můj 26letý syn užívá pervitin. Měl slušnou práci, vyhodili ho. Chodil si pro peníze, hrál automaty. Pak se z toho dostal, opět jsem mu pomohla. Byl u mě 2 měsíce, má svůj vlastní byt. Našli jsme spolu práci v jiném městě a znova drogy a vyhazov z práce. Teď přijel ke mě, ale můj muž je proti. Mám ještě 9letého syna. Do svého bytu nesmí, neplatil nájem, rozprodal věci. Byt mu koupil jeho otec, zařídil. Syn ani nemůže bydlet v našem městě, natáhl si do bytu feťáky a teď má s nima problémy. Poraďte mi prosím. Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že Váš manžel má naprostou pravdu, obzvlášť pokud máte doma ještě mladší dítě, které Vás potřebuje. Staršímu synovi už jste několikrát pomohla a nikam to nevedlo. To bývá celkem obvyklé. Teď je na něm, jak se se situací popere. Možnosti určitě má. Pokud nechce brát drogy, může si najít práci a bydlet zatím na ubytovně, než bude mít na nájem. Nebo, pokud by to sám nezvládl, může se jít léčit, např. do komunity. Pokud nechce přestat, stalo by se opět to samé. Jen by to zase o něco víc zničilo Vaši rodinu. Vím, že to není lehké, odmítnout vlastní dítě, ale on už je dospělý a Vy byste měla také myslet na sebe, manžela a hlavně na druhé dítě, které Vás potřebuje víc. A především, tím že ho teď akutně vytáhnete z nejhoršího mu stejně nepomůžete, jen oddálíte o něco propad, který stejně musí přijít, aby si uvědomil, že už brát nechce. Takhle by to měl moc jednoduché a k ničemu by ho to nedonutilo.