Alf
Zdravim,uz je to vic jak 2 mesice co jsem skoncila s pernikem.Ani bych nerekla ze mam na nej naky velky chute,spis vubec..Mam porad priserny pocity,ze jsem sama,ze na me vsichni kaslou.Mam pritele,diky kterymu sem se z toho tak nak vyhrabala.Jenomze mi prijde,ze uz me ma plny zuby..Kazdou chvili se stava ze se na me vykasle,kdyz se mu naskytne neco jinyho co by mohl podniknout..Prestala sem si ve vsem verit.Nejvetsi problem je,ze vubec nevim,jestli sem si to vsechno zase vsugerovala nebo jestli to tak je.Nejsem si ted jista vubec nicim.Chodim k psychologovi jednou do mesice.Neni to malo?(vsadim se ze si to moje maminka cte,protoze me videla jak sem pisu..Vid??)

Odpověděl:
Dobrý den, dobře, že jste nám napsala. Podle toho, co píšte, prožíváte teď opravdu těžké období. Popisujete to, co prožívá mnoho lidí, kteří přestali s drogami. Jedna věc je přestat brát, vyčistit si tělo. Další - a často ta těžší - část je naučit se zase fungovat v normálním životě, za střízliva. S vědomím toho co bylo, se strachem z toho, co bude. Věřím, že je to opravdu těžké. Přestanete brát, říkáte si, že už to bude všechno dobré a oni se dostaví takové stavy, jaké popisujete. Můžu Vás ale ujistit, že se jedná jenom o fázi, kterou když vydržíte a překonáte ji tak bude všechno o něco lepší. Je dobře, že chodíte k psychologovi. Možná bych za této situace doporučil i častější kontakt, ale co je nejdůležitějíší - hovořte s ním o tom, co prožíváte. Kontakt s ním by Vám měl pomáhat. Pokud tomu tak není, zvažte, zda se neobrátit na někoho jiného. Také mě ještě napadá, že by bylo na místě se zamyslet na možnosti zkontaktovat se s nějakým lékařem - psychiatrem a pobavit se s ním o tom, co uvnitř sebe prožíváte. Takhle nadálku, po interentu, se to těžko odhaduje, ale mohlo by se jdenat o depresi a ta se v dnešní době dá celkem úspešně léčit. Držím Vám palce a přeju Vám hodně síly. Prožíváte těžké období a kvalitní odborná pomoc je rozhodně na místě. Pokud budete chtít víc informací, dejte vědět, z jakého kraje jste. A věřte, bude líp. Zdravím, Štěpán Veis