Pro p.J.Marečkovou
Piko
Děkuji Vám za odpověď.Tu minulou na předchozí dotaz jsem nenašla.Chci se proto zeptat ještě jednou,jestli je možné,aby schizofrenie propukla až v 27 letech?Hlas se neustále vrací,většinou nerozumím tomu co říká,nebo jen útržkovitě.Nemůžu vycházet mimo domov,je mi zle.Prohloubila se i deprese,dost příšerně. Svému lékaři to říct nemůžu,proto se ptát Vás. Ještě jednou děkuju.

Odpověděl:
Dobrý den, ač nerada, protože z vašich dotazů cítím, že vám opravdu není nejlépe, vám musím zopakovat, co jsem psala minule. Přes internetovou poradnu se diagnoza zodpovědně stanovit nedá. Nicméně, s ohledem na váš nedávný relaps na pervitinu se mi jeví pravděpodobnější toxická psychoza než schizofrenie. Spíše mě v souvislosti s vaším dotazem napadá, proč byste nemohla o svých potížích mluvit se svým lékařem? S ohledem na vaše předchozí psychické problémy předpokládám, že jste k někomu docházela. A určitě se mu nebojte svěřit s tím, jak vám aktuálně je a co tomu předcházelo. Věřte, že lékaři - psychiatři jsou se svými klienty zvyklí na ledajaké situace, takže se trápit nějakým ostychem je skutečně zbytečné. Vhodná, i třeba dočasná medikace, by vám určitě pomohla toto pro vás jistě velice nepříjemné období překlenout a ulevilo by se vám. Rozhodně kontakt se svým lékařem neodkládejte. Budu držet palce, Jana M. PS: Kódy vašich předchozích dotazů jsou 547602 a 449604