prosím o radu jsem matka
Hanka
Prosím o pomoc,včera se mě syn přiznal že asi od května šnupe pervitin.Ted je prý v pohodě,už týden neměl nic,ale přesto mám obavy. Jak mu mohu pomoci,protože si myslím,že když zamnou přišel sám tak asi pomoc potřebuje. Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, bohužel nepíšete o situaci mnoho podrobností, abych Vám mohla zcela konkrétně poradit. Samozřejmě je důležité, že syn užívání pervitinu přiznal a pravděpodobně skutečně potřebuje Vaši pomoc. Nevím bohužel kolik je synovi let, zda mu užívání pervitinu způsobilo nějaké závažnější problémy a proto se rozhodl přestat, zda by byl ochotný využít nějakou odbornou pomoc. Pokud bral pervitin od května, tak se jedná o několik měsíců užívání, nikoli o ojedinělý experiment, a týden abstinence je sice důležitý první krok, ale je to pouze začátek. Přestat brát drogy znamená především změnit životní styl a vyhýbat se lidem a situacím spojeným s drogami, opustit okruh přátel, kteří mají s drogami něco společného... Vypadá to jednoduše, ale jednuduché to leckdy není. Člověk se snadno otřepe a po čase mohou převážit nikoli negativní, ale pozitivní vzpomínky a přijde chuť si opět drogu vzít. Syn bude potřebovat Vaši podporu a možná by nebylo od věci se poradit s někým z odborníků. Existují možnosti ambulantního docházení, které by nemuselo narušit synovův denní režim (např. školu) a které by mu aspoň v počátcích mohlo pomoci. Jsou i možnosti poradenství pro rodiče, takže pokud byste se měla zájem se dozvědět více informací a získat podporu, abyste si byla v komunikaci se synem jistější, napište mi, odkud jste, mohla bych Vám poskytnout nějaké kontakty na kolegy jak pro syna, tak pro Vás. Zatím Vám oběma držím palce a přeji hodně štěstí.