Kojení
adam
jak dlouho se udrzi pervitin v tele a v mlece u kojici matky ? + jaky vliv muze mit na dite (je mu jeden mesic) kdyz bude brat matka pervitin a kojit ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za pozdní odpověď. Požádala jsem o vyjádření MUDr. Tomáše Bindera (gynekolog-porodník z FN Motol v Praze, kde mimo jiné pracují i s těhotnými uživatelkami drog), který mu k Vašemu dotazu sdělil následující: "Pervitin lze vystopovat v těle cca do 14 dnů, přechází částečně do mléka, takže může kojence ovlivnit. Záleží na dívce a frekvenci užití. Kojit by při užívání pervitinu správně neměla." Mezi příznaky, které jsou mohou akutně projevit u dítěte patří především nespavost, hyperaktivita, hypertenze, exhaustivní syndrom, hypertermie, koma, poruchy ventilace, křeče. Tedy jedná se v podstatě o projevy intoxikace stimulační látkou, které mohou potenciálně vést k poruchám psychického i fyzického vývoje dítěte. Více informací můžete najít i v novém čísle bulletinu Zaostřeno na drogy, které je věnováno návykovým látkám v těhotenství a po porodu, nebo v knize Návykové látky v těhotenství (autoři T. Binder, B. Vavřinková).