co dělat?
bublina
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, mám podezření že moje již dospělá dcera možná bere nějakou drogu. Pravda je, že na pivo chodí s partou pravidelně, kouří a za poslední půl rok již 3x ztratila mobil, klíče, doklady občas po nějaké té párty přijde dosti "opilém stavu", či vůbec protože přespí u kamarádů a pak je druhý den nepoužitelná,nejde do školy a když ji ráno potkám pomalu neví kde nechala věci či co mluví. Je jí 19, ještě studuje, ale já nevím co s ní, je nějaká poradna, kam ji můžu zavést, ale dospělého člověka asi nikam nedotlačím. A víkendy většinou prospí, pravda je, že o víkendech vždy spala do 12-13h, ale teď je schopna i déle, s tím že se probere a zase usne. A to i v případě, že je doma a kouká na televizi do jedné v noci, tak pak spí klidně do dvou. Zkrátka se o ni bojím. Díky b.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, i kdyby nešlo o drogy, asi není v pořádku, co se s Vaší dcerou děje. Máte sice pravdu, že dospělého člověka těžko někam do poradny dotlačíte. Na druhou stranu, ona s Vámi stále ještě bydlí, pravděpodobně ji částečně nebo úplně i živíte, dáváte jí peníze. Dcera by tedy měla dodržovat i nějaká pravidla, která platí pro všechny ve Vaší společné domácnosti. Pokud nechodí do školy, není myslím na místě dávat jí např. kapesné. Může si vydělat na svoje zájmy brigádou. O to spíš, kdyby jejím zájmem byly drogy, tak je přece nebudete Vy sponzorovat...Doma by měla s něčím pomáhat, chodit domů, jak se dohodnete apod. Co se týče drog, zkuste si o tom otevřeně promluvit. Také se jí zeptejte, jestli jí něco trápí, nebo jak vysvětlí své chování? Pokud by byla přístupná k tomu navštívit společně nějakou poradnu, určitě tam s ní zajděte. Pokud ne, klidně se dojděte někam poradit sami, i bez ní. Alespoň budete mít jasněji, jak se v některých situacích chovat.