pomoc mladistvým uživatelům
Pracuji v dětském domověa mám problém s dvěma chlapci ve věku 16 a 17let s nadměrným užíváním THC a alkoholu.Prosím o kontakt do poradny nebo individuální terapii,kam bych je mohla doprovázet jako rodič.Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel Vám nemohu poskytnout konkrétní kontakty, protože nevím, odkud jste, resp. kde se nachází zařízení, ve kterém pracujete. Samozřejmě Vám ráda dám kontakty na kolegy, kam by mohli chlapci docházet, když mi napíšete v jakém regionu by to mělo být. Ovšem nutno říct, že oba kluci jsou ve věku, kdy je jejich chování poměrně těžko ovlivnitelné ze strany autority, což jste jistě pocítila i sama. Aby spolupráce s odborníkem byla smysluplná, bude potřeba chlapce ke spolupráci nějak motivovat, protože pokud tam budou docházet pod tlakem a z povinnosti, nejsem si jistá, zda to bude mít patřičný efekt. Doprovodit na setkání s odborníkem je můžete, ovšem není pravděpodobné, že byste se mohla účastnit přímo pohovorů mezi odborníkem a vašimi klienty. Zatím přeji hodně štěstí a napište.