Marihuana
Fluu
Dobrý večer.Můj syn kouří často Marihuanu.Ač dříve dobrý žák,začaly absence ve škole až odešel a do zaměstnání rovněž nezvládá chodit...vlastně nezvládá jakoukoliv pravidelnou činnost...objevuje se u něj i agresivnější chování,dokonce se jeden čas ztrácely i peníze...jakoukoliv komunikaci a pomoc odmítá a v kouření dále pokračuje.Je již plnoletý...jakmu máme jako rodiče pomoci???Děkuji za odpověď...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, agresivita a mizející peníze není zrovna obvyklý obrázek kuřáka marihuany. Spíš bych se ptala, jestli nejde ještě i o nějaké jiné drogy. Ale možná to vidím moc černě, nechci Vás strašit. v každém případě, ať už jde o marihuanu nebo něco jiného, důležité jsou důsledky, které to má na synovo chování a vaše vzájemné soužití. Nepíšete, jestli syn bydlí s Vámi, ale odhaduji, že ano. V tom případě je myslím na místě - pokud nekomunikuje a změnit nic nechce - zvolit ráznější strategii. Rozhodně by si neměl dovolit krást Vám peníze, ani být agresivní. Pokud nechodí do školy, měl by vydělávat a přispívat Vám na společnou domácnost. V případě, že ho budete živit a zacházet s ním jako s nemocným, který potřebuje pomoct, je to pro něj velmi výhodné a pohodlné a nebude mít jediný důvod něco změnit. To, že nezvládá pravidelnou činnost není žádná nemoc, ale prostě pohodlnost a vliv drogy a hlavně způsobu života s ní spojeného. Bylo by dobré dát mu jasně najevo, že prostě práci zvládat bude, a že Vy mu budete pomáhat pouze když se rozhodne něco změnit. Někdy není jednoduché taková pravidla nastavit a myslím, že je to vždycky účinnější, pokud s nimi přijde muž, tedy manžel. Jistě pro něj bude jednodušší nepodlehnout synovým steskům, které přijdou, až zjistí, že by měl ubrat něco ze svého pohodlí.