l-tryptofan - xtc.
panáček
Zdravim! Ob týden, tj. 1/14dní si dávám extázi. Zajímá mě, zda je efektivní či vůbec jestli vůbec můžete doporučit užvání l-tryptofanu v průběhu "pauzy", v případě že ano, za jak dlouho po užití začít a kdy před užitím skončit. Díky a hezký den!

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, podobný typ dotazu už v této poradně řešil MUDr. Minařík a rozhodně doporučil Tryptofan v této kombinaci neužívat. Cituji: Myslím, že to není dobrá kombinace. L-tryptofan jako prekursor serotoninu mívá dosti nebezpečné interakce s farmaky, který vyvolávají vyplavení serotoninu, riziko je v možném vzniku serotoninergního syndromu. Vzhledem k tomu že i MDMA způsobuje zvýšení hladiny serotoninu v interneuronálních synapsích a to jiným mechanismem než tryptofan existuje riziko, že dojde k nebezpečné, potenciálně i smrtelné interakci. Doporučuji tedy tryptofan neužívat. Bude tedy lepší, pokud se vyvarujete užíváního tohoto preparátu vůbec. Pokud chcete občerstvit svůj organismus, doporučila bych Vám raději obyčejné multivitaminové tablety.