marihuana
berry
Dobrý den, prosím Vás o radu. Můj manžel měl akutní zánět slinivky břišní a zároveň mu zjistili vysoké jaterní testy. Má přísnou dietu a absolutní abstinenci. Chci se zeptat, zda může kouřit trávu, nebo zda je to v tomhle stavu nebezpečné. Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užívání jakýchkoli drog je samozřejmě pro organismus zátěž. Pro játra by byla pravděpodobně větší zátěž pití alkoholu nebo užívání některých léků a jiných látek s (potenciálním) hepatotoxickým účinkem. Navíc manžel nemá jen zvýšené jaterní testy, ale prodělal závažné onemocnění. Pokud chce manžel dopřát svému organismu opravdu rekonvalescenci, rozhodně bych mu kouření trávy nedoporučovala. Pokud nechce přestat kouřit trávu úplně, tak bych přinejmenším počkala do doby, kdy bude jeho zdravotní stav takový, že lékař usoudí, že již není potřeba dodržovat přísnou dietu a abstinenci (od alkoholu). Je to ovšem jeho vlastní odpovědnost. Tak si také říkám, proč se na to vlastně nezeptal sám? :-)