Marihuana - Legalni?
Nosgoroth
Zdravicko, chtel jsem se zeptat jak je to doopravdy s legalnosti marihuany, jestli je legalni marihuanu pestovat a to v jakem mnozstvi, vsude ctu neco jineho, treba ze je legalni mit u sebe 15g susene marihuany (mnozstvi mensi nez male). Zajima mne zda je mozne legalne pestovat konopi a po dozrati se jej zbavit?

Odpověděl:
Dobrý den, pěstování marihuany je, až na naprosté vyjímky, posuzováno jako výroba drog a jedná se tedy o trestný čin dle § 187 tr.z., kde hrozí trest odnětí svobody v rozmezí 1 až 5 let. Pokud byste se po vypěstování chtěl marihuany jak píšete "zbavit", jednalo by se navíc o trestný čin dle § 188 a tr.z. - šíření toxikomanie. Pokud se jedná o pouhé držení drogy pro vlastní potřebu, je skutek posuzován dle množství drženého THC, které se zjišťuje laboratorní expertízou. V případě, že by šlo o množství "menší než malé", věc bude řešena jako přestupek peněžitým trestem, v případě množství "většího než malého" půjde opět o trestný čin (§ 187 a tr.z.). Tzv. "malé množství" je stanoveno Přílohou k závaznému pokynu policejního prezidenta č. 39/1998. V případě marihuany se jedná o cca 20 jointů o váze 1 gramu, kde obsah THC odpovídá obsahu THC v konopí pěstovaného v našich podmínkách - koncentrace 1,5% v sušině. Což prakticky znamená, že pokud budete mít silnější "model", nebude se již jednat o cca 20 jointů, ale méně, neboť rozhodující je množství THC - tedy množství účinné látky marihuany. Legálně je možné pěstovat pouze technické konopí bez obsahu THC. Jinak - další info ohledně legislativy a drog najdete na těchto stránkách v rubrice "drogy a zákony", pokud byste se potřeboval ještě zeptat na něco dalšího, kontaktujte Právní poradnu A.N.O. - kontakt v pravém sloupci na těchto stránkách.