kontakt
Marta
Dobrý den, mám autoimunitní onemocnění,které se mimo jiné projevuje chronickými bolestmi kloubů a svalů.Asi pět let beru proti bolesti Tramal.Bohužel jsem zjistila,že jsem na tomto léku závislá.Stydím se zeptat svého lékaře a navíc se obávám,že mi lék vysadí nebo sníží dávky,což už jsem bez úspěchu zkoušela sama.Chtěla bych poprosit o kontakt na někoho,s kým bych si o tomto problému mohla promluvit. Jsem z Prahy.Děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Tramal je bohužel opravdu silně návykový lék. To by měl pochopit i lékař, který Vám ho předepisuje a rozhodně by se na Vás neměl koukat divně. Pravděpodobně by Vám ho ale opravdu vysnižoval a vysadil, což je také zřejmě cíl. Měl by ho pak nahradit něčím jiným. Pokud máte pocit, že Váš lékař není tím pravým, s kým byste to chtěla řešit, bylo by dobré obrátit se na psychiatra, který má zkušenost i se závislostmi, tzn. nejlépe v rámci nějaké AT poradny (kontakty najdete na www.drogy-info.cz). Dobré a osvědčené kontakty pro tyto případy by Vám také poskytli v centru pro léčbu bolesti, Nemonice Na Františku, Na Františku 8, 110 00 Praha 1, tel. 224 810 111. Tam by měli mít také k dispozici psychologa, nebo alespoň kontakt na některého, který se touto problematikou zabývá. Možná by nebylo od věci navštěvovat skupinu pro lidi s podobnými problémy, protože je určitě důležité o své situaci i mluvit, nejen ji tlumit léky.