kokain
jenny
Dobry den, zjistila jsem, ze je bratr zavisly na kokainu, rekl ze uz je to neco pres dva roky kdy s tim zacal. Moc rad by prestal, ale jen tak to nepujde. Chci se zeptat jestli by mu s tim pomohly nejake leky, ktere by mohl uzivat a nemel by tak potrebu brat drogy. Nebo alespon neco co by mu v dobe kdy se opravdu snazi prestat snizilo deprese a vse co je s odvykanim spojene. Mohla by jste mi i napsat nejake prasky na spani, ktere by mohl uzivat? Dekuji moc

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, asi Vás zklamu, nejsou žádné zázračné léky, které by člověka vyléčily ze závislosti. Ta je hlavně o psychice, není to až tak záležitost chemie. Pokud má bratr deprese, je třeba aby posoudil jeho stav psychiatr, případně předepsal antidepresiva, ale především s ním mluvil o tom, co se mu děje. Co se týče spaní, půjde o přechodné, velmi krátkodobé potíže. Na ty zabírá velmi dobře třeba meduňkový čaj. Pokud by to bylo něco trvalejšího, opět je to na posouzení odborníka. A ohledně chutí, na ty mu žádné léky nepomůžou. Jde o to, jakou má motivaci přestat. Určitě by mu to mohl ale zjednodušit kontakt s odborníkem, chození na terapii, případně na skupiny pro závislé.