odhlášení z trvalého pobytu
trale
Dobrý den, psala jsem Vám dotaz 1.10. ohledně svého syna, který dělá dluhy a tím pádem nám hrozí exekuce. Poradil jste mi abych ho odhlásila z trvalého pobytu. Informovala jsem se na to a není to tak jednoduché. Musím prokázat, že zde skutečně nebydlí.Bydlím na malém městě a pokud ho opravdu nevystěhuju na ulici, nebo na ubytovnu, tak ho z trvalého pobytu neodhlásí. Ráda bych se vás zeptala, co má exekutor právo v bytě zabavit a jak se můžu bránit, aby nezabavil i naše věci. Děkuji za odpověď

Odpověděl:
Dobrý den, váš dotaz jsem konzultovala s JUDr. Ing. Helenou Svatošovou z Právní poradny A.N.O., která poskytuje právní poradenství v souvislosti s drogovou problematikou. K vašemu dotazu uvádí: "Dobrý den, podmínkou pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu je právě to, že tam daná osoba skutečně nebydlí. Pokud je Vás syn zletilý a je schopen se sám živit a nemá k bytu práva nájemce či spoluvlastníka, je jeho právním titulem užívání bytu jen Váš souhlas, který můžete kdykoli odvolat a tedy jej vykázat z bytu, a to i bez náhrady. Pak je splněna podmínka pro zrušení údaje o trvalém pobytu. Pokud by byt neopustil dobrovolně, je nutné podat k soudu žalobu na vyklizení. Exekutor má právo zabavit na místě, kde usoudí, že je byt povinného, všechny movité věci (až na výjimky typu osobních zdravotních pomůcek), které mu patří. V úsudku exekutora, které věci patří povinnému bohužel neexistuje žádná korekce jeho úvah a v praxi často berou věci, které nepatří povinnému, ale třetím osobám. Tyto osoby pak musí podat k soudu vylučovací žalobu, ve které musí prokázat, že tyto věci patří jim. Bohužel, právní úprava nebrání ani tomu, aby exekutor tyto věci prodal, ještě před rozhodnutím soudu o této žalobě. Jelikož údaj o místě trvalého pobytu je pro exekutora zřetelnou "stopou", kam má jít exekuovat movité věci, pokud chcete toto riziko snížit, je vhodné vykázat syna z bytu a následně podat návrh na zrušení údaje o místě trvalého pobytu. Za PPANO, Helena Svatošová"