drogové odhalení
háta
Dobrý den,mám 12letého syna v 7tříděZŠ.V 6třídě prožil poměrně ošklivou šikanu od spolužáka z jiné třídy. Během letních prázdnin se vše urovnalo a poslední dobou je zase divný v chování.Po rozhovoru s jednou přítelkyní jsem dostala strach jestli na jeho chování nemají vliv drogy.Mohu prosím nějakým nenápadným způsobem zjistit zda užívá drogy nebo to je jen můj strach?Prosím o radu,syn se velice změnil,je zamlklí a o ničem není ochoten mluvit.Děkuji matka R.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že je zbytečné - obzvlášť u takhle mladého dítěte - zjišťovat něco nenápadným způsobem. Zkuste si s ním spíš hodně otevřeně promluvit. Sdělte mu svoje obavy o něj, svoje doměnky, uvidíte, jak na ně bude reagovat. Spíše než drogy mě při čtení Vašeho dotazu napadlo, jestli se opět neděje nějaká šikana, tentokrát třeba i se zastrašováním, co se bude dít, když to řekne? Ale nevím, je to jen dojem...Také se může jednat o začátek puberty, s typickým "splínem". Zkuste si s ním v klidu promluvit, bez nějakých předčasných závěrů. Můžete to zkusit třeba při nějké společné činnosti, která ho baví, kdy bude uvolněný, na výletě, nebo tak podobně.