marihuana
Dany
Dobrý den. Můj syn asi 8 měsíců kouří marihuanu. Slibuje hory doly, ale udělám-li mu test tak je opět pozitivní. Je mu 16 a půl roku . Už mám dost jeho slibů a lží a vůbec nevím co dál. Kam by bylo nejlépe se obrátit ? Jaký další postup zvolit než ho přerazím ?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, jestli nezabírají sliby a domluvy, zkusila bych kombinaci pravidel a otevřeného rozhovoru. Zkuste s ním mluvit bez předsudků o tom, co mu marihuana dává a co by mu mohla v budoucnu vzít, jaké jsou její přednosti a jaká rizika. Proč ji potřebuje, co mu v životě chybí? Bavte se také o tom, jaké má jeho kouření následky (prospěch, komunikace s Vámi apod.), případně jaké by to ještě mohlo mít. Jestli je jinak vše v pořádku, jen se Vám nelíbí fakt, že syn marihuanu kouří, můžete se také zkusit domluvit na nějakém kompromisu. Vím, že to zní možná pro Vás šíleně, ale pokud jinak vše funguje, je možné dát tomu chvíli čas, je možné že půjde - jako u mnoha mladistvých - o krátkou epizodu. Dost možná by to pak pro něj ztratilo punc něčeho dobrodružného a zakázaného a tím ho to o to dřív přestalo bavit. Pokud jsou ale už znát nějaké následky jeho užívání marihuany, nebo pokud tohle pro Vás není přijatelné - naprosto pochopitelně - připojte k otevřené komunikaci ještě i jasná pravidla. To znamená např. když budeš mít dál pozitivní testy, nebudeš dostávat kapesné, nedostaneš peníze na žádnou zábavu, nebudeš chodit ven apod. Co se týče odborné pomoci, záleží na tom, odkud jste. Ideální jsou zařízení pro mladistvé a jejich rodiny, kam můžete jít buď se synem, nebo i sami se poradit, jak dál.