neviem ci ano...
denco
ahoj. Som zo Slovenska a vašu poradňu som objavil náhodne na nete a dúfam, že mi pomôžete s mojím problémom. Vyšiel som zo starej partie kamarátov, ktorí mi stále hovoria aby som sa nad sebou zamyslel. Spoznal som novú partiu ľudí, s ktorými v poslednej dobe trávim veľa času, najmä cez víkendy. Môj víkend vyzerá tak, že začnem v piatok večer a domov sa vraciam niekedy v nedeľu poobede rozbitý a pochudnutý bez spánku. Už asi 2 mesiace si dávam piko, ale iba cez víkend. Moja bývalá partia, ktroej sa ani neviem prečo vyhýbam mi dohovára, že to ide somnou dolu vodou. Patrí k tomu aj alkohol na hlavne to biele. Povedzte mi prosím či by som potreboval odbornú pomoc, lebo neviem či som závislí alebo čo so mnou vôbec je?ako to vidíte z vášho pohľadu?lebo mne sa môj život zdá normálny...

Odpověděl:
Dobrý den, pokusím se Vám tedy rychle odpovědět. Takhle na dálku je těžké soudit, ale podle informací, které jste podal máte za sebou asi dva měsíce víkendového užívání pervitinu, potkal jste nové lidi, se kterými si užíváte pervitinu, Vaše stará parta Vám dává najevo, že všechno není úplně v pořádku a Vy nad tím také přemýšlíte - to je dobré! Pervitin je droga, která se dlouho tváří jako bezproblémová, ale dokáže se člověku dost dostat pod kůži a pak už se ho nejde tak lehko zbavit. Z mého pohledu není v pořádku, když věnujete celé své víkendy pervitinu, nespíte, hubnete... Na otázku, zda jde už o závislost si budete muset zodpovědět sám. Z toho co píšete se ale dá říct, že si o závislost koledujete. Co můžete dělat je upřímně se zamyslet a odpovědět si na otázky jako například, zda Vám pervitin nebere čas, který jste dřív trávil i jinak..., zda přicházíte o staré koníčky a přátelé a nahrazujete je pervitinem..., zda berete jen na akci, nebo už i sám, přes týden..., zda máte tak silnou chuť si dát, že podlehnete, i když jste si řekl, že si nedáte..., zda berete, i když vidíte, že Vám to nedělá dobře... Určitě nic nezkazíte, když se obrátíte na nějaké kontaktní centrum pro lidi, co užívají drogy a můžete dát s někým řeč o tomhle všem, osobně. Rozhodně by to stálo za to, je dobré, že nad tím, co se Vám a kolem Vás děje, přemýšlíte! Stačí to tak? Mějte se, držím palce a přeji samá dobrá rozhodnutí! Štěpán Veis