Alena
Manžel si 8 let píchal pervitin a před 3 lety přestal, máme dvouletou holčičku. Nyní kdykoliv se vyskytne problém tak zmizí na celou noc a přijde ráno zfetovaný. Dřív to bylo jednou za půl roku ale nyní už je to každé dva měsíce. Nechci od něj odcházet, protože ho mám ráda a je to úžasný otec. Prosím vás, poraďte mi, co mám dělat, aby se srovnal. Už nevím jak tomu zabránit, Alena

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, Vy tomu nijak nezabráníte, nanejvýš můžete dát víc najevo svou nevoli, např. tím, že ho nepustíte domů, nebo že když on odejde, ráno Vás v bytě s dcerou nenajde (myslím dočasně). To jsou ale spíš už zoufalé kroky. Zkuste raději využít období, kdy je vzorný otec, kdy funguje, a nečekat jen s hrůzou, co se zase stane, ale otevřeně a jasně s ním situaci řešit. Nabídněte mu společnou návštěvu psychoterapeuta,kde byste si v chráněném prostředí mohli vyjasnit, co Vás trápí. Protože i on asi před něčím utíká a možná se Vás to týká. Nebo ať své drogové excesy řeší s odborníkem sám, rozhodně by se na to ale nemělo rezignovat, protože situace se dost pravděpodobně bude zhoršovat. Až o tom budete mluvit, nezapomínejte, že jako jeho žena a hlavně matka Vašeho dítěte máte také Vy právo na férové zacházení a takovéhle noční výlety za drogami jím určitě nejsou.