Přitel a pervitin
lucka
Dobrý den, chodim s přitelem 1rok, před 14dny jsem z něj vytloukla, že nějakou dobu bere pervitin. Požádal mě o pomoc. Souhlasila jsem, že mu ráda pomohu. Jen mám strach, aby mi znovu nelhal, tak se chci zeptat kde s ním mohu zajit na testy. On není proti! A také jestli byste mi mohli napsat i jinou metodu jak to na něm poznat nebo jak to z něj dostat. Uměl to předemnou skvěle skrývat. děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, testy na drogy se obvykle dělají z moči a jsou k dostání ve větších lékárnách. Je to zdánlivě jednoduché. Pak ale nastává otázka, k čemu Vám testy mají posloužit? Jestli pomoc příteli spočívá v tom, že ho budete jako rodič kontrolovat? Co když budou pozitivní, co s tím uděláte? A co když naopak negativní? Řekne Vám to pouze, že v posledním týdnu pervitin neměl. Je dobré velmi zvážit testování na drogy v rodině, tím spíš když jde o partnera. Nevím jestli do rovnocenného partnerského vztahu patří něco takového, jako odevzdávat tomu druhému moč a spoléhat více na chemickou reakci než na vzájemnou důvěru. Jestli chce přítel opravdu přestat, ať Vám řekne, jak mu máte pomoci, ne jak mu máte nahrazovat jeho svědomí a vůli. Může např. vyhledat odbornou pomoc a Vy ho tam můžete doprovodit. Můžete spolu vymýšlet aktivity, které by mu nahradily drogy atp. Testy ale opravdu nic neřeší.