syn
pepa
Máme vážné podezření , že syn začíná kouřit marihuanu (možná i jiné drogy). Na naše opatrné dotazy tímto směrem si vymýšlí někdy až absurdní výmluvy a vytáčky. K podezření nás směruje to, jak někdy vypadá , když přijde domů a také mírně nesouvislý projev. Je nějaká možnost jak taktně zjistit opodstatněnost či neopodstatněnost našeho podezření ? Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, taktně to asi nepůjde. Jedinou možností je buď otevřený rozhovor a nebo testy z moči. Proč ale být taktní? Otevřenost ještě neznamená ztrátu důvěry nebo narušení vztahů v rodině. Pokud s Vámi syn žije, případně je ještě nezletilý, je Vaším právem - a v druhém případě i povinností - vědět, co se s ním děje. Nejvíc škody se nadělá tím, že se dlouho chodí kolem horké kaše, až už je pozdě něco řešit. Zkuste se s ním bavit otevřeně, ale bez okamžitého odsouzení. Zkusit pochopit, proč má potřebu zkoušet drogy. Je také možné, že s marihuanou jen párkrát experimentoval (což ať chceme nebo nechceme je dnes už skoro norma) a možná kdyby k tomu byl prostor, mohli byste o tom normálně mluvit a zjistit, že nic nehrozí. Díky otevřenosti by také on mohl naopak pochopit, proč Vy máte z drog strach, čeho se obáváte.