problémy se srdcem
lucka
Dobrý den,zhruba před půl rokem jsem po opakovaném užití pervitinu v krátkých intervalech za 12 hodin měla potíže se srdcem.po poslední dávce se mi rozbušilo srdce,hlava se mi motala a cítila jsem,že každou chvíli omdlím.srdce mi bušilo hrozně rychle a nepravidelně.trvalo to asi hodinu,možná víc.od té doby se problémy opakují i po požití marihuany ve velmi malé dávce,nebo po kokakole,či kávě(kterých jsem ten den měla nejméně pět).ráda bych se dozvěděla co se mi vlastně stalo a proč se to opakuje.jestli jsem si třeba trvale nepoškodila srdce.a také zda bych mohla ještě někdy užít pervitin,LSD,nebo např. extázi.doufám že mi pomůžete.děkuji.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pervitin jako stimulační droga zvyšuje i frekvenci srdce. U marihuany je taková reakce většinou psychosomatická, tzn. jde o psychickou reakci, o nepříjemnou intoxikaci, která se projeví somaticky, tělesně. Tomu bych přisuzovala i tu kolu a kávu, i když je pravda, že obojí také zrychluje krevní oběh. Mohlo se tedy stát, že jste si tu událost nějak nevědomky propojila a teď bez vlastní vůle reagujete stejně na všechno co Vám ji připomíná. Také se ale mohlo stát, že jste si opravdu nějak poškodila srdce, což by Vám potvrdil nebo vyvrátil pouze kardiolog. Rozhodně pro klid bych k němu zašla, ať Vás vyšetří. Další užití pervitinu určitě nedoporučuju, bude se to nejspíš opakovat. To samé s halucinogeny. Jestliže takhle reagujete na marihuanu, je dost pravděpodobné, že budete špatně reagovat i na LSD nebo extázi. A u LSD navíc hrozí, že by nezůstalo jen u bušení srdce.