Kodein
Junior
Chtěl bych se zeptat na kodein. A to hlavně na kodein obsažených v lécích na předpis, např. kodynal. Docela mě zajímá jestli a při jakých dávkách účinkuje, popř. na jakém množství začínat a tak. Popřípadě jak třeba účinky trošku poupravit a posunout správným směrem. Už hodně dlouho mě přitahují různé stimulanty od extáze až po pervitin, ale nikdy jsem neskusil nic s opačnými účinky. A přijde mi, že lékový kodein by mohl být tím nejmenším zlem... takže kdybyste mi o kodeinu něco napsali, byl bych více než vděčný

Odpověděl: Bára Orlíková
Kopíruji Vám odpověď kolegy i k tomu Vašemu dotazu: "Dobrý den, pokusím ze zodpovědět oba dva Vaše dotazy najednou. Asi Vás zklamu, ale neporadím Vám dávkování kodeinu, ani jak ho "posouvat" správným směrem a zvýrazňovat tak jeho účinky. Ani Vám nepovím v krátkosti jak je to s diazepamem. Podívejte se na naše stránky pod opiáty a psychofarmaka (benzodiazepiny). Rád bych Vás ale varoval před tím, s čím si hodláte zahrávat. Kodein je, jak asi víte, látka ze skupiny opiátů. Závislost na opiátech s sebou nese, kromě závislosti psychologické - kdy máte na drogu prostě chuť - i závislost fyzickou - kdy tělo drogu vyžaduje a ve chvíli, kdy ji nemá, dá o tom docela dost vědět. Proč to píšu? Rád bych Vás odklonil od cesty, kterou jste si naplánoval. Představa, že se přeorientujete z užívání pervitinu na kodein obsažený v lécích, který by měl mít opačné účinky, je nereálná. S největší pravděpodobností byste začal obě drogy kombinovat a nadělal si tak další potíže. Stejně tak postup, že přejdete na užívání léků a časem se tím zbavíte závislosti taky úplně nefunguje. Závislost na lécích je stejně silná, jako na drogách. Jedinou výhodou by tu mohlo být to, že byste užíval čistou drogu, ale to byste musel užívat lék tak, jak se má - tedy neaplikovat si tablety nitrožilně atd. To co popisujete je vlastně princip substituční léčby, kdy se nelegální droga nahradí lékem ze stejné skupiny drog a pod lékařským dohledem ji osoba užívá. Dávky se časem snižují a cílem je úplná abstinence. Myšlenka je to dobrá, ale důležité je, aby se to celé dělo pod tím „lékařským dohledem“. Pokud bych to měl shrnout, přijde mi, že nad svojí závislostí přemýšlíte a zkoušíte vykoumat co a jak. Váš nápad jak přes kodein a další léky skončit s pervitinem a postupem času i s těmi léky, mi nepřijde dobrý. Pokud chcete přestat brát, tak zkuste skončit rovnou a ne oklikou přes jiné látky. Pokud chcete brát dál, je to Vaše volba. Rozhodně Vás ale na tomto místě varuji před opiáty a závislostí, která na nich vzniká. Je silná a zbavit se jí je opravdu těžké. Nepřibírejte si do života zbytečně další drogu, když ještě máte možnost, svobodně se rozhodnout. Mějte se, Štěpán Veis Pokud nám pošlete informaci, ze kterého jste regionu, můžeme Vám poslat kontakt na nějaké zařízení, kde můžete tyto věci osobně probrat. Je to určitě lepší, než takhle přes internet."