Aneta
Dobrý den mám takový " menší" problém, tak jsem se rozhodla, že Vám napíšu. Je mi sice teprve 16 let - už jsem vyzkoušela lehké drogy. Ale pořád mě přepadává myšlena jaký to je když si dám tvrou drogu? Jaký to je pocit?...hrozně mě to láká. Vim, že drogy jsou svinstvo ale nemůžu si pomoc...Nikdy bych nechtěla dopadnout jako fetka na ulici...je to normální když mám takové chutě a pocity?Prosím o vaši radu.

Odpověděl:
Dobrý den, dobře, že jste se na nás obrátila! To, že máte takové chutě a pocity, jaké popisujete, je úplně normální. Nebál bych se to nazvat obyčejnou zvědavostí, která k životu patří. Musím ale zároveň napsat, že přesně tahle zvědavost může být nebezpečná. Nevěřila byste asi, kolik lidí popisuje přesně tuhle zvědavost, když vypráví o tom, co bylo na začátku jejich, často dlouholeté a né vždycky příjemné, závislosti na drogách. Píšete, že máte zkušenost s lehkými drogami. Předpokládám, že máte na mysli alkohol a marihuanu. Můžu Vám upřímně říct, že ostatní drogy Vám už nic extra jiného nepředvedou. Vždycky půjde o nějaký víc či míň změněný stav vědomí. Dělení na drogy lehké a tvrdé vychází z jejich dopadu na život člověka. Drogy jako alkohol a marihuana, když jsou užívány rozumně a v malé míře, nemusí nutně způsobit, že dopadnete jako "fetka na ulici". Oproti tomu heroin, pervitin a ostatní tvrdé drogy Vás na tu ulici spolehlivě dovedou. Jejich užívání je spojeno s tolika problémy a riziky, že není možné dlouhodobě brát tvrdé drogy a zároveň normálně fungovat. Abych to shrnul. Zvědavost, pocity a chutě, které popisujete jsou úplně normální. Zkuste tvrdé drogy nechat svému osudu a věnujte se radši sobě. Napadá mě, že jestli chcete intenzivní zážitek, lepší než drogy, zkuste třeba tandemový seskok padákem. Je mnoho způsobů, jak si užít! Co vy na to? Mějte se, Štěpán Veis