detox
Alena
Dobrý den, mám problém, teda můj přítel má problém s drogami (dlouhodobě) a teď je ten problém takový, že se chce léčit, jenže rodiče ho vyhodili z bytu, u mě bydlet nemůže a tak je na ulici. Má pouze potvrzení o občanském průkazu a když zavolá do Bohnic tak tam mu řeknou, že je plno, ať si zavolá zase zítra... včera v Bohnicích i byl osobně a řekli mu, že není místo... co se dá dělat? Bojím se, že se stane nějakej průser, když je venku, v partě... jako krádež myslím. Já když zavolám někam na detox tak mi řeknou, že se má zajímat on... poradíte mi prosím????

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, opravdu je možné, že v Bohnicích mají plno. Lepší je se předem domluvit na nástupním termínu s tím, že preferovaní mohou být uživatelé, kteří mají zajištěnou následnou péči (léčbu) buď přímo v Bohnicích nebo v nějakém jiném zařízení. Nejlepší bude, když Váš přítel navštíví kontaktní centrum (v Praze např. Kontaktní centrum SANANIM v Praze 7 - Holešovicích, Osadní 2) a domluví se na dalším postupu. Kontaktní centrum může pomoci zprostředkovat jak léčbu tak nástup na detox. Je však potřeba, aby se tam Váš přítel dostavit osobně. O léčbu se opravdu musí zajímat Váš přítel, důležité totiž je, aby se chtěl opravdu léčit on sám. Na schůzce se může předem domluvit na tel. čísle: 283872186, ale může přijít i bez objednání. Také je možné se obrátit na léčebny mimo Prahu a zkusit zjistit, zda nemají volné místo (např. Psychiatrická léčebna Červený Dvůr, Nechanice, Plzeň, Bílá Voda). Kontakty najdete v Mapě pomoci na www.drogy-info.cz nebo v sekci Kontakty na www.drogy.net. Přeji Vám i příteli hodně štěstí. Olina Kudová