syn a drogy
chose
syn ma 17, chodi na strednu skolu a vcera sme sa dozvedeli o tom ze berie pervitin, doslo k tomu po tom co nas zo skoly upozornili ze vynechava dochadzku. Po dohovore s nim na temu vynechanej skoly nam slubil ze sa to uz nebude opakovat, no par dni na to to spravil zas. A tak sme to riesili zas rozhovorom, pricom sa priznal ze uz zhruba pol roka berie pervitin asi tak raz za tyzden, vzdy v piatok ked vyraza do mesta... vdaka za aku-kolvek radu...

Odpověděl:
Dobrý den, především mě těší, že dokážete se synem o celé věci racionálně komunikovat. To je základní předpoklad úspěchu. Nepropadejte panice a pokračujte v tom. Domluvte si se synem jasné podmínky včetně sankcí za jejich porušení. Syn by měl pochopit, že kráčí po tenkém ledě a taky že o něj máte strach. Připravte se na to, že syn nebude pravděpodobně nadšeně souhlasit, že s užíváním přestane. Tipnul bych si, že v této fázi užívání je pro něj pervitin velmi atraktivní a lákavý. Měl by pochopit, že právě to, je jeho největší nebezpečí. Zároveň by bylo dobré, kdybyste navštívili nějaké odborné zařízení. Bohužel nemám mnoho informací o síti zařízení na Slovensku. Proto posílám link na obdobnou službu, jako je naše drogová poradna: www.infodrogy.sk/index.cfm?module=Advisories. Zkuste jí využít a kdyby bylo potřeba, ozvěte se pochopitelně znovu nám. Hodně štěstí. TN