alko?
Po dvou letech abstinence od P.(6let) a H.(2roky) mi asi trochu začíná dělat problém alkohol. Je to dostupná a společností tolerovaná droga a tím je to mnohem těžší. Tedy, ne že bych s tím měla velký problém, do života mi to nijak výrazně nezasahuje, ale piju denně aspoň 1 litr vína, pouze večer, po práci, před spaním.. Jen mám strach, že po mé minulosti do toho snadněji spadnu, že to bude zase stejný kolotoč..

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Chápu Vaše obavy a taky mám obavu, že jsou skutečně oprávněné. Vím, že zatím Vám pití do běžného života nezasahuje, ale vypít každý den litr vína je docela velké nakročení k potenciální závislosti na alkoholu. Napadá mě, že by možná nebylo špatné využít nějakou terapeutickou pomoc a pokusit se ten problém řešit, dokud to je v této fázi. Víte, pod každou závislostí je vždycky něco skryté - takové slepé místo v duši, v psychice, které se člověk snaží nevědomky vyplnit tou závislostí. Může se jednat o nějaké nevyřešené vztahy, úzkosti, psychické problémy. Dokázala jste se zbavit závislosti na drogách, ale nejspíš se necítíte ve všech ohledech úplně sama sebu jistá a pořád zůstává něco nevyřešené, nedokončené a Vy to zapíjíte tím alkoholem. Myslím, že by Vám pomohlo, kdybyste s pomocí psychoterapie mohla přijít na to, co je ta příčina, co to ve Vás je, co potřebovalo přebít těmi drogami a teď alkoholem. Možná, že pak ten alkohol nebudete už k životu potřebovat. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám zkusit doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím přeji hodně štěstí.