asi mi přeskočilo
Lenka 27
dobry den, rok snupam pervitin asi 2-3 krát do tejdne, nekdy dam pauzu 14 dni, nekdy si dam jen o vikendu kdyz jdu parit a porad jsem to jakztakz dokazala skloubit s beznym zivotem a myslim ze nikdo to na me nepoznal az na to ze jsem dost zhubla, ale to jsem chtela, je to blby, ale hlavne kvůli tomu to beru. Ted v sobotu sme sli s kamoskou na disco, tak sem si dala uz rano a pak vecer v hospudce a v nedeli rano uz sem byla unavena tak sem si dala jeste protoze jsem musela makat. Pres den uz sem cejtila ze dojizdim tak sem si rekla ze uz to do vecera preziju a pujdu spat jako vzdycky po vikendu. Jenze usnout sem nemohla tak sem si vzala Diazepam 10 mg, po kterym sem vzdycky do deseti minut usnula. Jenze sem se zacala klepat a celou noc sem mela divny pocity, rano sem nebyla schopna jit do prace, tak sem volala ze donesu neschopenku, jenze k dr. sem taky nesla (nebylo mi spatne fyzicky, ale mela sem asi stihu, proste se bala vyjit ven). Porad sem se klepala, tak sem si myslela ze sem se asi prekopla nebo co (pri tom posledni lajnu jsem mela v nedeli rano). Zkusila jsem Stilnox a taky neusla. Dnes je streda, nevim co se mnou je, od soboty nespim (ani po ton Stilnoxu nemuzu usnout, po Diazepamu se zacnu klepat misto abych se zklidnila), vsechno je takovy divny, neprirozeny jako kdybych byla nekde úplne mimo a nekdo jinej, ale pri tom si to dokazu uvedomit ze se se mnou neco deje. Nejsem od te nedele schopna vyjit ven, ze vseho mam strach a divny pocity, v praci bude prusvih protoze ja k te dr. nemůzu jit, vcera jsem vysla z baraku a po peti minutach sem utikala domu jak blazen, vsechno bylo divny. Mam halucinace, ale to je asi z nevyspani, chvili brecim, pak zas jen koukam a vůbec nevnimam, spat mi nejde uz ctvrtou noc ani pres den, sem jak v jinym svete. Nevite co mam delat, nemohlo mi preskocit? Jsem úplne zoufala a nevim co to je, vseho se bojim. Tohle neni prekop ani nakej dojezd, neco se se mnou stalo a ja nevim co se sebou. Můzete mi pomoct prosim?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Vypadá to, že jste se dostala na pokraj toxické psychózy. Vzhledem k tomu, že jste byla schopná napsat srozumitelný dotaz k nám do poradny a popsat, co se s Vámi děje, tak bych si myslela, že to není o tom, že by Vám přímo přeskočilo - ale na druhou stranu k tomu nemáte daleko. Pervitin takové věci po dlouhodobějším užívání nebo při užití větší dávky dokáže způsobit - většinou je člověk úzkostný, paranoidní a přecitlivělý a může dojít k rozvoji paranoidní psychózy s halucinacemi. Ve valné většině případů tyhle stavy spontánně odezní po pár dnech od posledního užití drogy. Předpokládám, že jakmile se Vám podaří usnout a organismus si odpočine, takže se to výrazně zlepší. Částečně to samozřejmě totiž souvisí i s tím vyčerpáním a nevyspáním. Takže 1) Nic teď neberete - rozhodně ne pervitin, ale ani nic jiného. 2) Nepanikařte. 3) Zkuste se najíst a trochu se zklidnit. Myslím, že dneska už byste měla usnout, jestli jste od neděle žádný perník neměla. 4) Problém s prací teď neřešte, začněte to řešit, až se trochu dáte do pořádku. 5) Pokud člověk bere pervitin, nějaké problémy zákonitě přijít musí - brát jeden rok 2 - 3 do týdne není tak málo. Dokud problémy nejsou, tak je snadné si drogy užívat - když problémy přijdou, tak je pak těžké se drog zbavit. Až se dáte do kupy, popřemýšlejte, jestli Vám to za to stojí... Kdyby ten stav, o kterém píšete, přetrvával beze změny ještě další dny, tak napište a zkusíme něco vymyslet. Pak by bylo asi fajn zajít za psychiatrem. Zatím držím palce.