Co dělat než manžel odjede do léčebny
Hana
Dobrý večer, manžel bral 8 let pervitin a před půl rokem se vrátil z výkonu trestu. Nyní je na tom tak, že opět začal brát, ale rozhodl se situaci řešit tím, že nastoupí léčbu v Červeném Dvoře. Řekl mi, že to bude ješt náročné než odjede. Včera byl v noci venku a dal si pervitin a dneska byl celý den doma a mluvili jsme o léčbě a o dalším našem životě. Večer šel vyvenčit pejska a přivedl ho domů s tím, že si jde ještě koupit něco sladkého a už se nevrátil. Co dělat do doby než odjede do léčebny? Jak se chovat, abych situaci nezhoršovala. On prostě vypne mobil a nereaguje. Pak mi napíše zprávu, že mě miluje. Jsem z toho už unavená a potřebovala bych poradit.

Odpověděl:
Dobrý den, Odpovídal jsem na Váš první dotaz a doporučoval jsem vám doléčovací centrum, avšak vzhledem k tomu, že váš manžel pokračuje v užívání, je Červený Dvůr bezpochyby dobrá volba. Bohužel jste nenapsala, jak dlouho budete čekat než bude moci nastoupit. Naprosto chápu, že vás manželovo chování vyčerpává a fascinuje mě, co všechno jste ochotná a schopná vydržet. Když si představím, jak dlouho jste na něj musela čekat a co všechno teď kvůli jeho braní podstupujete... Nezlobte se, ale nemohu si odpustit otázky, které se nabízí. Co vás k tomu vede a stojí vám to za to? Nenapadá mě, jak byste situaci mohla zhoršit vy. Naopak cítím potřebu povzbudit vás v tom, abyste se sebou nenechala takhle zacházet. Domluvte si s manželem pravidla vzájemného soužití a trvejte na jejich dodržování. Váš manžel je ten, kdo by se měl snažit. Připravte se na to, že před nástupem bude zřejmě řešit dilema, jestli už začít abstinovat nebo si tu dobu ještě pořádně užít. Snažte se udělat všechno pro to, aby převážila první možnost. Nabízejte alternativy trávení volného času, pomozte mu jeho čas zorganizovat, měl by se vzdát všech kontaktů na ostatní uživatele či dealery. Pokud bude mít zájem spolupracovat, nemělo by mu vadit, že ho budete do jisté míry kontrolovat a nebude si vypínat telefon. Všechno ale záleží na tom, co on doopravdy chce a kolik vy jste ochotná snášet. Hodně štěstí TN