pomoc
Spulka
chtela jsem se zeptat zda mam brat jako recidivu i THC ktere jsem pozila po 7.mesicich a ma kmenova droga je Pervitin ..jsem uz 7.mesicu cista bez lecebny a tento relaps me tedkom stve...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Samozřejmě, že užití konopných drog pro Vás může být rizikové, ale jistě se shodneme na tom, že závažnost užití THC je pro Vás nižší než opětovné užití pervitinu. Nevím, co pro Vás znamená recidiva nebo relaps - jestliže to pro Vás znamená, že jste všechno pokazila a zničila a že teď už je jedno, jestli budete dál brát nebo ne, protože už jste abstinenci stejně porušila, tak v tomhle smyslu bych jednorázové užití marihuany rozhodně nevnímala. Ale pokud vnímáte relaps jako porušení pravidel, která jste si sama uložila, jako uklouznutí a věc, která by Vás potenciálně mohla ohrozit, tak k tomu tedy nejspíš došlo - nezbývá než se z toho poučit a příště se vyhnout situacím a lidem, kteří jsou pro Vás v tomto ohledu rizikoví a dávat si na sebe větší pozor. Po nějaké době abstinence přestává být člověk tak ostražitý jako na začátku a může se stát, že dojde k takovémuto uklouznutí. Prvotní je z toho nedělat tragédii a pokračovat v tom životním stylu, který nyní bez drog žijete a brát to jako varovný signál. Držím palce a přeji hodně štěstí. P. S. Napadá mě, jestli jste uvažovala o nějaké odborné podpoře - existují například doléčovací centra, která nabízejí ambulantní podpůrný program pro lidi, kteří dlouhodobě abstinují, ať už po léčbě nebo bez ní... Třeba by Vám občasný kontakt s takovým centrem mohl pomoci. To je ale samozřejmě jen na Vás.