Pomoc bratrovi
Petra
Prosim Vas o pomoc pro meho bratra.Dozvedela jsem se,ze nejmene trikrat vyzkousel cichani pervitinu.Je mu devatenact let a v nedavne dobe nase rodina prochazela slozitou situaci.Bratra vidam zridka,i kdyz spolu bydlime v jedne domacnosti.Nemam vubec zadne zkusenosti s drogamy ani s lidmi,kteri je uzivaji,proto nevim jak s bratrem jednat,jak s nim mluvit a hlavne jestli na tento problem stacim sama.Myslite,ze po tretim "cichani" muze jit o zavislost?Prosim o radu jak postupovat abych ho donutila priznani nebo nejake napravy.Nerada bych aby pokrocil nekam dal a propadl do propasti.Predem dekuji za odpoved.

Odpověděl:
Dobrý den, bohužel jste napsala poměrně málo informací. Například jestli je bratr starší nebo mladší než vy, jestli jste s ním o tom již mluvila apod. Každopádně, přestože to vypadá hrozivě, nepropadejte panice. Po třetím užítí se o závislost rozhodně nejedná. Základem je vždy otevřená komunikace. Pokud jste to ještě neudělala, řekněte bratrovi, co jste se dozvěděla, že o něj máte strach a nechte si vše vysvětlit. Teprve potom s chladnou hlavou plánujte další postup. Možná není nutné ho k čemukoli nutit... Odpovědnost leží především na něm. Když bude třeba, znovu se ozvěte. Hezký den. TN