...
sofia.x
Dobrý den.Poslední dva a půl roku jsem neprožila více jak tři týdny bez pervitinu.První půlrok převažovala spíš extáze.Rozhodla jsem se to změnit.Zatím jsem týden bez drogy a zvažuji vyhledání odborné pomoci.Stále si myslím,že asi nejsem případ pro lékaře,když si dokážu rozumně zdůvodnit pro a proti života s/bez drogy.Může mi návštěva nějakého centra ukázat něco,co sama nalézt nedokážu? Děkuji předem za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že jste udělala důležitý krok a samozřejmě je důležité, že umíte rozpoznat pro a proti, která přináší život na pervitinu. Nicméně to je jen jedna část toho, co je potřeba. První týden abstinence je fajn, ale zřejmě už s něčím podobným zkušenost máte. Píšete, že jste vydržela bez drogy tři týdny. Jistě byl k abstinenci nějaký důvod a asi jste i v té době věděla, že droga má řadu "proti". A přesto došlo k tomu, že jste pervitin začala znovu užívat. Hraje v tom roli hodně faktorů, je potřeba nejen abstinovat, ale změnit life style, uvědomit si, které situace by pro Vás mohly být rizikové a jak se jim vyhnout nebo jak je zvládnout, jak zvládnout chutě na drogy, které jistě přijdou a které Vás můžou poměrně dlouho obtěžovat... Myslím, že je dost věcí, které byste mohla získat včetně potřebné podpory, pokud byste se obrátila na odbornou pomoc. Pokud byste zvolila nějakou ambulantní formu péče, tak Vás to nijak časově ani jinak neomezí a měla byste možnost si o tom, co prožíváte, s někým promluvit a měla byste někoho, kdo By Vás podržel, když byste se dostala do nějaké krize. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla poskytnout kontakt na někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.