Zavislost na marihuane
Karol
Dobrý den.Žijem s priatelom už 6 rokou a hned na začiatku našho vztahu sme začaly experimentovat s marihuanou.Bolo to pomale ale zakerné dnes je moj priatel zavislý natolko že denne vyhulý i 6 jointou.Hovoríme o tom spolu a svoju zavislost si uvedomuje ale prestat nevie.Pomaly ale pritom do toho padám i já.Dnes mi povedal že marihuana je dokonca v jeho živote tak silná že keby som ho opustil tak by neprestal.Že si uvedomuje že je zavislý že to ničí náš vztah jeho prácu a náš spoločný život ale marihuana je v jeho živote na 1 mieste.Stal sa z neho človek ktorému sa nič nechce nikam preto nechodíme len sedíme u televize a ja sa pekne nudím.Požiadal ma o pomoc ale on odomna očakava že ja na 100% ho zbavím jeho zavislosti a nedokáže pochopit že to v prvom rade musí chciet on sám..On není ten ktorý by si zavolal na linku a poziadal o radu alebo pomoc stavia sa k tomu totalne pasivne a ja už fakt neviem čo si počít.Očakáva že to všetko zariadim ja a presne takto je to i v našom živote.Je to ako začarovaný kruh z ktoreho není cesty.Prosím vás o pomoc kam sa obrátit kam zavolat kde by mu pomohly .Pár krát sa pokusil a nehulil 2 dni ale skončilo to pri abst príznakoch zacal bit nervozny neznesitelný nedokáže sa ovládat.Dakujem.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, klidně Vám napíšu nějaké kontakty, ale ani oni Vašeho přítele nevyléčí mávnutím kouzelného proutku. Bude si muset projít nepříjemným obdobím a možná i abstinence pro něj nějakou dobu nebude nic lákavého. Začne si spoustu věcí uvědomovat a prožívat je. K tomu všemu se musí rozhodnout sám, nemůžete to udělat za něj. Otázka je, jak dlouho budete chtít vytrvat ve vztahu, kde jste až na druhém místě a ještě o něj máte pečovat. Pokud by se Vám ho podařilo přesvědčit k nějaké formě léčby, doporučovala bych při tak silné závislosti spíš intenzivnější formu, tzn. léčebnu nebo komunitu. Můžete ale začít ambulantním kontaktem, přítel si tam alespoň ujasní, jestli che opravdu přestat. Kontaky najdete na stránkách www.drogy-info.cz, v oddíle "mapa pomoci", kam zadáte lokalitu a druh zařízení (AT ambulance, ambulantní léčba, K centrum). Pokud by se Vám nedařilo najít vhodný kotakt, ozvěte se znovu a napište o jakou oblast by se mělo jednat.