Rada
Dobrý den, chtěla bych se poradit.17-ti lety syn asi pred měsícem si zakouřil maryhuanu .Po návštěvě v psych. poradně nám bylo řečeno že má tzv. toxickou psychozu, která mu právě vyvolata ta maryhuana. Dostal lék Risset, po konsultaci s lékařem nám bylo zděleno , aby jsme lék užívali ještě do další kontroly, která je za zři týdny,bylo nám doporučeno aby do školy docházel ale aby nebyl zkoušen ani písemně ani ústně. A to je právě ten problém syn se cíti dobře, nechce aby o tom spolužáci věděli... Myslíte, že by mohl s těmi léky školu a hlavně zkoušení, písemky zvládnout?. Nebo máme počkat? Jak dalece ho může ovlinit tento lék?Byla bych nerada, aby se to vrátilo..Prosím o radu , děkuji

Odpověděl: Olina Kudová
Dobrý den, pokud Vám lékař doporučil tento postup, určitě k tomu měl nějaké důvody. Případné změny byste měli konzultovat nejlépe přímo s ním. Risset způsobuje částečný psychomotorický útlum a může mít na výkon Vašeho syna spíše negativní vliv. (Více informací najdete v příbalovém letáku léku nebo se dozvíte u Vašeho lékaře.) Máte tedy dvě možnosti - buď si Váš syn pro spolužáky vymyslí vhodné vysvětlení a počká se zkoušením ty tři týdny a nebo jim řekne pravdu. Pokud by se Váš syn přesto rozhodl zapojit normálně do výuky, měli byste to s ošetřujícím lékařem určitě probrat.