rada pro rodiče
tráva
Mám syna 18 let.Před 1,5 rokem jsme zjistili,že kouří trávu.Mizely peníze,lhal,ve škole se pohoršil.Zakročila jsem tehdy dost tvrdě,povedlo se nám to nějak udržet a já myslela,že se nic takového nezopakuje.Teď je synovi 18, studuje nástavbu,měla jsem podezření,koupila test a byl pozitivní na THC.Nevím co dělat,zapírá i výsledek testu,svaluje to na nějaký energetický nápoj s podílem THC.Nevím co dál,jsem bezradná,nechci aby to někdy skončilo ještě hůř.Nikdy jsem nic takového nezkusila a bojím se toho.Děkuji.

Odpověděl:
Dobrý den, spíše než na dohadování se synem, jestli výsledek testu je pravdivý nebo falešně pozitivní, bych se zaměřila na to, jak syn funguje v běžném životě. To znamená, zda má přiměřené výsledky ve škole, nějakým způsobem se podílí na chodu domácnosti, pokud pořebuje navíc peníze, vydělá si je na brigádě ap. Toto jsou věci, které, pokud s vámi syn bydlí a živíte ho, máte právo vyžadovat. Rozumím tomu, že jste v situaci bezradná a máte do budoucna obavy. Možná by vám mohlo pomoci nezůstávat se svými problémy sama, ale zajít to někam probrat osobně. Když napíšete region, zkusím vám doporučit nějaké odborné zařízení, které poskytuje poradenství rodičům s problémy, jako je ten váš. Hodně štěstí. Jana M.